MAMD díjas lett 2012-ben a szegedi Bánffi szikvízkészítő családi vállalkozás

Bánffi István

 

Családi szódaüzem története az 1900-as évek elejére nyúlik vissza, a Bánffi család ekkor alapított szódaüzemet a Szeged melletti Kisteleken. A felmenők kitartásának köszönhetően a szikvíz előállítás, mint családi mesterség- apáról fiúra szállt.

1972-ben a cég Szegedre helyezte át telephelyét. A vállalkozás szegeden és környékén egyre nagyobb piaci részesedést szerzett magának, köszönhetően az állandó fejlesztésnek és annak, hogy a vállalkozás mindig törekedett az állandó és kiváló minőségre, valamint a vásárlók megelégedettségének elnyerésére. A család rendelkezik egy világviszonylatban is egyedülálló ipartörténeti gyűjteménnyel, mely 2006-óta állandó kiállítás formájában , a Szegedi Szent István téri víztoronyban található.

Az 1990-es évek elején a cég az országban az elsők között forgalomba hozott műanyag flakonos szikvíznek köszönhetően az évek során egyre több bevételre tett szert. Ennek köszönhetően egyre nagyobb beruházásokat lehetett végrehajtani, új telephelyek, gépjárműpark, korszerű szikvízgyártó berendezések stb.… vonatkozásában. Az üzemnek otthont adó épületegyüttes méreténél fogva alkalmas a termelő tevékenység valamennyi munkafázisának egy telephelyen való elvégzésére. A cég fő profilja a szikvízkészítés. 2000-ben az elsők között alakítottuk ki és működtetjük a HACCP rendszert. 2007 óta a szikvíz-, szódagyártás jó higiéniai gyakorlatához kiadott útmutatóban foglaltak alapján végzi tevékenységét. A flakonos szóda népszerűségének következtében a termelés mértéke szépen ívelt felfelé, egészen az EU csatlakozásig.

2007-re világossá vált, hogy kizárólag szikvíz előállítással nem lehet fenntartani a vállalat versenyképességét. Így egy alapos piackutatást követően, - alkalmazkodva a megváltozott fogyasztói igényekhez – egy új terméket vezetett be a piacra, az Aquamarin fantázianevű tisztított, szűrt ivóvizet.

Mindkét termék kiváló bel tartalmi értékekkel rendelkezik. Az ELTE Szerves Kémiai illetve Mikrobiológiai tanszékeinek bevonásával végzett hosszas kutatómunka során kidolgozott víztisztítási eljárás lehetővé teszi, hogy fogyasztóink poharába mindig kiváló minőségű, teljesen tiszta ivóvíz kerüljön. Ennek is köszönhető, hogy Aquamarin nevű termékünk értékesített mennyisége évről évre nő. Míg a piacra vezetés évében, 2008-ban 38 000 liter tisztított víz került értékesítésre, addig 2011-ben a mennyiség elérte a 145 000 litert. Jelenleg a társaság 8 alkalmazottal végzi a termelést és értékesítést. A cég vezetősége az elmúlt tíz évben alakította ki a vállalkozás jelenlegi arculatát, az új termék bevezetésével megteremtette a cég stabilitását és jelentős piacbővítést hajtott végre.

2009-ben felvállaltuk a részvételt a Nemzetközi Élelmiszer és Agrárgazdasági Szövetség Magyarországon tartott Világfórumán, ahol vállalkozásunk, mint esettanulmány szerepelt nemzetközi közgazdász hallgatók közötti világversenyen.

A MAND díj óriási jelentőségű a cég életében, hiszen az évek során számos elismerés mellett ez a leg rangosabb. A pályázat készítése során, át lett világítva a vállalkozás, az apróbb hiányosságok is felszínre tudtak kerülni, melyek javításával emelkedett a működés színvonala. Kisvállalkozás lévén, a reklámra költhető összeg nem túl magas, a MAND díj logójának alkalmazása lehetővé teszi, hogy a fogyasztók még nagyobb bizalommal forduljanak termékeink iránt. Mindezek ellenére, ha nem lett volna a díjazottak között vállalkozásunk, akkor is nyertünk volna, hisz a pályázat készítése során sok tapasztalatot szereztünk vállalkozásunk tevékenységével kapcsolatban.